3-årskalas imorgon

Imorgon ska vi ha 3-årskalas för E. Hon fyller ju egentligen den 2 oktober men eftersom vi är i Grekland då så firar vi henne imorgon istället. Nu ikväll har jag möblerat i mitt gamla dockskåp som hon ska få i morgon bitti. Snacka om nostalgitripp på hög nivå :-) Jag älskade det där dockskåpet. Det var så mysigt att tända alla lampor i det, och sen släcka i rummet, så det bara var det som lyste. Egentligen kanske hon är lite för liten för det, men hon gillar ju att pyssla och leka med dockorna i Pippi-huset så jag tror att hon kommer uppskatta det ändå. Och skulle något gå sönder, eller "ätas upp" av lilla M, så gör det inte så mycket eftersom jag inte har lagt ner några extra pengar på det (bortsett från två lampor som jag fick betala 120 spänn för...).

Idag har jag varit och shoppat på hälsokostaffären inne på Tuna Park. Köpte ett svindyrt medel (399:-) för 90 kapslar Priorin. Återstår att se om det funkar. Om jag tror på det riktigt ordentligt så kanske det gör det... Hämtade även ut kortisonpreparatet som läkaren på VC skrev ut men det ska ju smetas in två gånger om dagen i håret och då ska man helst inte vistas i solen (och hur flottig kommer man inte att bli i det hår som är kvar...?). Kul när man ska på utlandssemester. Dessutom är jag fortfarande väldigt skeptisk mot det då det står att det ska användas av folk som har psoriasis och infekterad hårbotten med klåda och det stämmer ju som sagt inte in på mig. Nej, kortisonet får vänta tills jag kommer hem igen.

Oj, nu är klockan exakt 00.00. Kanske skulle gå och lägga mig så jag orkar göra tårtor imorgon.
God natt!

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt med semester! Hoppas att det blir bättre med håret! Vilken fin bild på er tjejer! :) Ha en jätteskön semester! Lägg gärna till mig på resedagboken så jag får läsa vad ni har för mig! Kramar!!!
Anonym sa…
Vad ni har för ER menade jag såklart :)
Anonym sa…
Grattis till Ebba föresten.. Hon blir ju stor tjejen nu :D Kul. Hoppas hon blev glad för dockskåpet... Kram hälsa Jögga
Anonym sa…
har bokmarkat din blogg nu .
langtar hem till jul.
ebba far sin fodelsedags present da.
kram
Anonym sa…
Hej på dig!
Vilken söt liten bäbis!
Hoppas du kan vara schysst nog och svara omPriorin funkat för dig?
Om du märkt NÅGON skiillnad.Dom verkar ju bra men d et har ju sååååå många andra produkter utlovat sig vara oxå!
Vore jätte tacksam för svar!
Tack på Förhand!

Melissa
Lotta sa…
Melissa: Det är för tidigt att säga än om Priorin funkar på mig. Håret har visserligen börjat växa på en del av de kala fläckarna men jag tappar fortfarande massor av hår. Det står på förpackningen att det kan ta 3-6 månader innan man märker resultat och för min del har det bara gått ungefär en månad sen jag började. (Jag svarar här för jag kom inte in på din bloggsida).

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar