Back in business

Dag 1 - Min vikarie sitter vid datorn medan jag rensar och städar i bokhyllan. Känner mig som en besökare i mitt eget rum, en mycket pedantisk sådan fast jag inte är det egentligen. Shoppar lite tidsskriftssamlare och två svarta boxar att lägga sånt i som inte förpassas till pappersinsamlingen. (Jag har nyligen kommit på att boxar och lådor av olika slag är perfekta att kasta/gömma sånt i som man inte vet var man ska lägga men ändå inte vill slänga). Mot dagens slut ser rummet ut som när jag lämnade det för ett år sedan, fast lite pimpat.

Dag 2 - Idag har jag gått från att vara besökare till praktikant. Känner mig som en liten pryo-elev som måste springa till Raggar-I hela tiden och fråga om de mest banala sakerna. Upptäcker att jag egentligen har svaren på allt jag frågar, undangömda lååångt bak i skallen. Är skittrött. Gäspar konstant.

Dag 3 - Nu känns det nästan som om jag aldrig hade varit borta. Bortsett från några nya medarbetare är allt sig likt. Allt känns dock mycket roligare än förra året och jag har mer inspiration och kraft till att ta tag i olika projekt och jag annonsproducerar för brinnande livet. Det är till och med roligt att göra små radannonser. Får hoppas att detta arbetsnarkomanliknande tillstånd håller i sig. Vi har nämligen fått in flera reklamuppdrag här framöver som kommer att vara mer avancerade än att lägga in en liten logga i en fyrkantig ruta.

Sammanfattning: På tre dagar har jag gått från att vara en trött-mjukisbyxmamma-med-geggamojjafläckar-överallt till att bli en speedad-karriärskvinna-som-får-gå-ut-och-äta-lunch-och-umgås-med-vuxna-människor. Under kontorstid kanske ska tilläggas. Kl 17.00 förvandlas jag till pumpa.

Kommentarer

Anonym sa…
Ha ha, jag förstod väl att det skulle gå bra att komma tillbaka till jobbet! You go girl! Visa dem att de inte klarat sig utan dig. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter