Förkylda tider

En dag hann E gå på dagis innan hon blev sjuk. När hon hade tillfrisknat blev M och sedan jag också förkylda och just nu snorar och hostar jag om vartannat. Inget kul alls. Sista veckan som jag är mammaledig på heltid vill jag ju vara på topp så jag kan leka kurragömma och bygga pussel utan att snyta mig hela tiden. Snörvla och hosta kan jag göra på jobbet... ;-)

I fredags mjukstartade jag jobbet med att vara med på ett heldagsseminarium som var mycket givande. Vi fick lära oss att ta på oss olika hattar då vi försökte spåna fram nya idéer för hur Folket ska bli bättre i framtiden. Det var lite kul faktiskt. 38 Folketmedarbetare deltog och så många tror jag aldrig har varit med på något liknande på samma gång.

I lördags var jag hemma hos en gammal kompis, A, som bjöd på middag. E och C var också där och vi kom fram till att vi har känt varann i ungefär 25 år, kanske lite mer till och med. 25 år. Det är ju nästan en hel evighet... A och E gick till Harrys men både jag och C var krassliga så vi bangade och åkte hem. Bättre lycka nästa gång.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag måste säga att jag blev väldigt besviken. Jag hade väntat mig att hitta bildbevis på kollegorna iklädda nämnda hattar bakom den där länken, men aj så blåst jag blev...
;)
Anonym sa…
Välkommen hem! :)

Jäklar vad du hunnit med att skriva för ovanlighetens skull ;) Snygg jacka du köpte! Tråkigt med farfar din! Hoppas att det blir bättre och att han slipper någon mer stroke!

Jag är också krasslig i halsen så man undrar ju om det ska bryta ut nåt eller ej....

Snygg ny design! Det är kul att förändra lite då och då...
Krya på dig! Kramar!
Lotta sa…
Rebecka: Ja, jag förstår att du blev besviken :-) Pratade med GB och hon saknar både dig, mig och G. G började väl häromdagen och jag på måndag och sen är det ju bara du kvar men det dröjer ju ett tag.

Norpan: Haha, ja visst sörru, jag kan bara jag vill (eller rättare sagt har tid).
Anonym sa…
Hej o stort grattis på födelsedagen för det är väl i dag 25 november, kul att "få vara med " på er resa till Grekland. Bamsekram Rita

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter