Som ny

Tänk vad lite ledighet och vistelse på hemmaplan med sina älsklingar kan göra; när jag kom till jobbet i morse kändes allt helt okej. Den skumma hudrodnaden i nyllet är borta, det går lättare att andas och jag tog mig till och med tid till att förmiddagsfika med de andra i dag. Visst, det är fortfarande mycket att göra med turistguidesproduktioner hit och dit, men det är inte hysteriskt så just nu är jag så där vanligt stressad som jag brukar vara, och som dessutom bidrar till att jag blir mer effektiv. Idag jobbade jag i och för sig bara halvdag fram till lunch och fortsatte sedan med att jobba på vårt dagis på eftermiddagen. Kanske är den mjukstarten som gör att jag just nu mår så himla toppen. Får hoppas att det håller i sig... :-)

Kommentarer

Sonia sa…
Det känns skönt att läsa dessa ord!
Kram på dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar