För två år sen...

...tackade jag ja, efter en hel del betänketid, till att bli styrelseordförande på vårt föräldrakooperativ, Skogsmusen. Jag hade fram tills dess aldrig suttit i någon styrelse överhuvudtaget, hatade att prata inför grupp, var ofta ganska tystlåten och brukade inte ge mig in i diskussioner. Att jag tackade ja berodde till stor del på att jag ville utmana mig själv och att jag tycker att alla erfarenheter är nyttiga erfarenheter.
Nu när mina två år har gått känns det både skönt och tomt att ha lämnat styrelseuppdraget.
Jag har lärt mig otroligt mycket på de här två åren och även om jag nu är bättre på att delta i diskussioner och föra fram min åsikt så tycker jag fortfarande att det är jobbigt att prata inför folk, dock inte lika hemskt som jag tyckte då.
Jag känner mig väldigt stolt över mig själv och kan verkligen rekommendera andra att göra sånt de tycker är jobbigt för man mår så mycket bättre efteråt. (Kloka ord va? ;-) )

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar