Jobbigt 2

Jag hade precis hämtat mig från fredagens tuffa uppgift och började så sakteliga förtränga det hemska sångresultatet när det var dags för stor 30-årsfest i Gusum (95-100 gäster).
J och jag var verkligen på topp. Det var längesen jag hade så kul och vi dansade hur mycket som helst och skrattade en hel del tillsammans. Det ihop med lite alkohol gjorde att jag för en gång skulle kände mig sådär fin (det där uttrycket sup dig snygg stämde bra in denna kväll ;-) ) som man kan göra ibland när man är nöjd med både hår och klädval (ni tjejer vet kanske hur jag menar).
Då kommer det fram en tjej och är sådär supertrevlig och säger att jag och J ser så lyckliga och kära ut, och att jag har sån fin mage och undrar när det är dags... Mage? Tack för den! "Det är ingen sån mage... det är en sån där eftergravid mage" stammar jag fram och försöker hålla god min (nu är det i och för sig två och ett halvt år sen jag klämde ut unge nummer två så det är en sanning med modifikation). Tjejen försöker släta ut sitt misstag och säger att det var nån som hade sagt att jag var gravid. Precis som det hjälpte. Var det FLER i lokalen som satt och tittade på min chipsmage? Allt mitt goda humör bara rann av mig och efter en liten stund ursäktade jag mig leendes med att "det gör ingenting, det är ingen fara" (så typiskt mig) och drog med mig J ut och där bara brast det. "Jag vill åka hem" snyftade jag och snipp snapp snut så var festen slut för min del.

Kommentarer

Petra sa…
Men usch vad tråkigt!!! Vad hade du för "catsuit" på dig för jag har nog aldrig sett en tillstymmelse till "mage" på dig...
Malin sa…
Jag vet att du alltid är fin oavsett vad du har på dig. Och inte har du någon mage heller. Så det så.
Lillebror sa…
det kanske var så att nån faktiskt missförstått o trott att du var gravid orelaterat ifall du har mage eller inte. och jag har inte heller sett att du har nån mage. du är väl smalare än de flesta.

vad tråkigt när festen gick så bra fram till dess-

var den här människan kanske värsta kalkylerande bitchen som inte gillade att ni såg så kära o glada ut ?

man ska inte bry sig så mycket, livet är aldeles för kort!!
Anonym sa…
Men men inget alls att bli ledsen för, känner du inte igen avundsjuka människor när du ser dom? Såna är alltid supertrevliga först innan dom låter gadden komma fram. Du skulle ha sagt att du hade fem månader kvar och sagt att hon måste vara längre gången.Bitch, bitch.

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar