Älskade lilla farmor

Jag har alltid fått höra att jag är så lik farmor. Jag hoppas det stämmer, hon är den snällaste personen jag vet.
Farmor framför Sparreholms slott.

Busstopp.

Yxtaholms slott.

Åtta orglar snyggt staplande ovanpå varandra. Min enda fråga - varför?

Idag har jag umgåtts med min goa farmor nästan hela dagen. Jag tog med henne på den sk Upplevelserundan i Flens kommun. Det är en bussrundtur med (inspelad) guidning och som stannar till på platser som t ex Yxtaholms slott och Harpsund. Bussturen tog ca fem timmar och det var riktigt trevligt och som jag kan rekommendera om man inte vet vad man ska göra en halvmulen dag som denna.

Efteråt hälsade vi på min alzheimersjuke farfar på det boende där han bor nu. Det var längesen jag var där och det kändes tungt att se honom så mycket sämre än han var sist. Självklart mindes han inte mig men sken ändå upp och sa att han var glad att det kom en så snygg flicka och hälsade på (eller om han menade farmor, jag vet inte ;)).

Avslutade dagen med att äta farmors underbara köttbullar och dricka hemgjord rabarbersaft hemma i hennes kök samt ta några godisar i hennes godisgömma. Kände mig nästan som sju år igen.

Är så tacksam att jag har både farmor, och mormor, i livet och vill försöka umgås med dem så mycket som möjligt så länge jag kan. Hoppas mina eventuella barnbarn kommer känna samma sak en gång i framtiden...

Kommentarer

Jenny sa…
så fint skrivet Lotta <3
Anonym sa…
Ja, jättegulligt. Och kul med bussturen, den visste jag inte om. Hoppas de får leva ett tag till. Jag har bara mormor kvar och hon kommer inte heller ihåg vilka vi är längre. Tråkigt, men så är livet. Kram Therese
Anonym sa…
Å vad fint skrivet, Lotta. Det verkar som ni haft en bra dag och jag tror säkert att farmor uppskattade denna utflykt. Och JAAAA du ÄR lik farmor. Jag förstår att du kände dig som 7 år. Kommer du ihåg våran "hemliga" låda som inte Johan och Micke inte fick se. Haha....;-)

Kram kusin vitamin Jenny
Lotta sa…
Jenny: Tack :)

Therese: Tråkigt med din mormor, det är riktigt hemskt när de blir så :( Kram

Kusin vitamin: haha, klart jag minns vår hemliga låda! Åh, vad roligt vi har haft tillsammans under alla år. <3
Norpan sa…
Vilken fin dag för er båda två! ♥ Vad gulligt av dig att ta med henne på en sån tur. Det uppskattade hon säkert mycket! Är glad över att jag har min mormor kvar i livet även om det är lite svårt att ta med henne på såna där saker eftersom hon ser så dåligt. Men bara umgås räcker ju. Må så gott vännen! ♥ Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter