Ice ice baby

Source: lh6.ggpht.com via Lotta on Pinterest






Det är märkligt hur man kan längta efter att få befinna sig och andas under vattenytan även om det inte är 28 grader varmt i vattnet. Sen jag kom hem från Röda havet i oktober har jag hunnit med att dyka tre gånger och ingen av gångerna har det varit varmare i vattnet än sex grader. Trots det längtar jag bara efter att få böka på mig all utrustning och hoppa ner och bli ett med nuet (nej, jag har inte rökt på, är bara så här flummig ändå :) ). Jag kanske låter lite tjatig men alla tankar bara försvinner och man upplever sån fokusering på det man gör och sån frihetskänsla. Med det vill jag bara få er som läser att förstå känslan till viss del och även få er att kanske till och med provdyka någon gång. Vill ha fler dykbuddies ju :)

Mitt nyuppväckta intresse har även ändrat mina shoppingvanor radikalt så den senaste månaden har armband, skor och kläder bytts ut mot bl a dykdator, torrdräkt och torrhandskar. Får även hem ett underställ, modell supertjockt, med posten inom ett par dagar så nu är jag redo för många dyk även med is och snö på ytan. Och i februari planerar jag att, om allt går som beräknat, att gå en isdykskurs (tack Jörgen för presenten) och det ska bli riktigt spännande att få lära sig att dyka med "tak" över huvudet.

Men först hoppas jag på att lördagens dykning med Patrik blir av och att temperaturen stiger en hel del. Att byta om utomhus i 15-20 minusgrader tror jag inte är någon hit oavsett frihetskänsla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar