Min summering av 2013

En vän frågade för en stund sen vilka mål jag har med 2014. Det fick mig att fundera lite och jag började med att gå igenom året som har gått och vad det har inneburit för mig.

Förra året vid den här tiden skrev jag att mina mål för 2013 var att springa milen fler gånger än två, att göra mitt 100:e dyk och att det största målet var att få känna mig riktigt lycklig igen. Hur gick det då? Jo, milen fixade jag en gång i alla fall, på Å-varvet i juni, men annars har det varit dåligt på den fronten och löparskorna har bytts ut mot simfenorna kan man säga. Det hundrade dyket gjorde jag på Cypern i maj och jag är nu uppe i 142 så det målet klarade jag med råge. Att känna mig riktigt lycklig och tillfreds med tillvaron har jag fixat hyfsat periodvis så det jobbar jag fortfarande med men för det mesta mår jag faktiskt riktigt bra. Jag har blivit bättre på att ta en dag i taget och att inte grubbla för mycket på hur det kommer att bli sen. "Det är som det är och blir som det blir" som Allan i boken Hundraåringen säger :)

2013:
- Farfar gick bort, begravningen var den vackraste men jobbigaste jag har varit på.
- Jag fick den stora äran att, tillsammans med Veronica, vara tärna på Cattis och Geirs bröllop.
- Blev varannanveckas-mamma och flyttade till en tvåa som både jag och barnen trivs i.
- Gick dykkurserna ice diver och rescue diver samt påbörjade kursen som divemaster.
- Åkte till Cypern med mamma och mina tjejer. Fantastisk vecka!
- Var på P!nks konsert i Globen och fick med mina fina vänner uppleva den bästa konserten jag har varit på.
- Sprang Å-varvet. Hade tänkt gå hela sträckan men ändrade mig på vägen, började springa och lyckades slå min tid lite grann från året innan.
- Blev kaninägare till lilla Snövit som skuttar runt lite här hemma och tuggar på sladdar men som är så fin och ett mysigt sällskap.
- Hade en skön sommar; firade midsommar med Jörgen, tjejerna och goda vänner i Hallstahammar, bodde med tjejerna i husvagnen i Malmköping, följde med EDC till Lysekil och dök i några dagar. Var även på Öland och dök med min favoritbuddy Patrik.
- Tjejerna började förskoleklass samt andra klass. Kändes som ett nytt kapitel i livet i och med att vi lämnade dagistiden.
- Var med när Jannica och Lars sa ja till varandra i Ärla kyrka.
- Pysslat om tjejerna när de har haft vattkoppor. Moa blev mycket sämre än Ebba och det var riktigt jobbigt att stå maktlös bredvid och se hur dåligt hon mådde.
- Fyllde 40 år och höll i en lyckad fest med after beach-tema där 50 av mina vänner kom och partade loss. Flera av dem var gulliga och hjälpte mig en hel del med mat, servering etc. Tack!
- Firade julen i Gusum hos barnens farmor och farfar och det blev några mysiga dagar.
- Dessutom har jag lärt känna flera nya människor samt fått nya vänner i och med dykningen.

Mål 2014:
- Bli klar med divemasterkursen.
- Springa lite mer än förra året.
- Fortsätta ta dagen som den kommer.
- Resa mycket (dykresa till Filippinerna står först i tur).

Det nya året kommer att firas in i kväll i Strängnäs hos fina vänner och deras barn tillsammans med Jörgen och våra barn. Ser mycket fram emot det och önskar er alla ett gott nytt år och en fin kväll!

Här är lite bilder och filmklipp från året som gick:


Isdykskursen.
Rescue diver-kursen.



Cattis och Geirs bröllop.
Cypern.




Fina Åsa och korttjejerna på P!nks konsert (Erica är bakom kameran).

På semester i Malmköping.
Familjen.
Jag omringad av fina vänner på min 40-årsfest.


God jul och gott nytt år!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar