Mycket på att-göra-listan

Jag förstår inte hur man kan känna sig så sönderstressad när man är mammaledig. Alla dagar, och främst helgerna, är mer eller mindre uppbokade. Det är visserligen roligt att det händer saker men det vore skönt att bara få ta det lugnt också. I-landsproblem, jag vet...

Idag har vi varit på utvecklingssamtal på dagis. E är tydligen både snäll och duktig och det var ju roligt att höra att hon visar sin bästa sida på dagis. Hon är supergullig och hjälpsam här hemma med men hon kan även vara otroligt tjurskallig och reta en till vansinne. Särskilt när det är dags att gå och lägga sig... (Förmodligen ett väldigt vanligt fenomen bland två-och-ett-halvt-åringar).

Imorgon är det tandläkarbesök som står på agendan. Jag har absolut ingen lust att gå och jag har skjutit upp detta besök ett par gånger. Inte för att jag har tandläkarskräck direkt utan för att jag tycker att det är så dyrt. Men det kanske är en variant av tandläkarskräck i och för sig?

På onsdag är det dags för M:s sexmånaderskontroll på BVC. Det är då en läkare ska kolla att hon ligger bra till i utvecklingen. Jag är inte ett dugg orolig att hon inte ska passa in i sexmånadersmallen. Hon kan nu sitta själv ganska långa stunder innan hon står på näsan. Senaste dagarna har hon även börjat förflytta sig dit hon vill på ett lustigt sätt. Hon försöker krypa men kör ner huvudet i golvet och så slår hon runt på rygg men för varje gång kommer hon lite närmare sitt mål. Det luktar envis ung dam om lillasyster... E och M lär nog hamna i många bataljer med varandra under kommande år.

På lördag vankas marathonloppet och jag lider med min stackars sambo som ska delta. Han fick biljetten i 30-årspresent och ska springa loppet tillsammans med presentköparna. Till saken hör att J inte är ett dugg idrottsintresserad men han är, liksom sina döttrar, otroligt envis... Sedan i vintras har han plikttroget sprungit några gånger i veckan men om man ska palla ett helt lopp så bör man nog träna minst ett år i förväg. Han har sagt att han "bara" ska springa halvmaran och det tror jag är klokt. Tillsammans med S (och ev T) ska vi heja på våra älsklingar vid sidan av banan, kanske sittandes på en uteservering med varsin kall öl i handen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar