Vi hade i alla fall tur med vädret...

Tända ljus, varmt te och en filt. Låter som om det vore en novemberkväll som jag sitter ihopkurad i soffan med min MacBook i knät, men det är augusti. Förra veckan smorde jag in barnen med hög solskyddsfaktor och vi badade hur mycket som helst samtidigt som vi slogs med getingar och kisade mot solen. Idag är det spöregn och 13 grader ute. Vad hände?

Hur som helst, vi har haft två mycket sköna veckor tillsammans hela familjen. Vi har bland annat varit i Gölhem (gulligt litet område någonstans mellan Åtvidaberg och Valdemarsvik) i mina "svärföräldrars" sommarstuga. Vi har även lånat deras husbil och har nu testat på campinglivet på allvar. Visst har vi både tältat och bott trångt i segelbåt förut, jag och J, men inte tillsammans med två små temperamentsfulla barn under tre år... Under dessa veckor har jag gått igenom hela mitt känsloregister - från lycklig harmonisk tvåbarnsmor till desperat skitförbannad hondjävul. Inte klokt egentligen att två små sötnosar (främst E) kan reta gallfeber på en något så otroligt ena sekunden för att i nästa vara så underbart härliga att man bara vill gråta av lycka.

Med husbilen övernattade vi i Västervik, Eksjö, Halmstad och Ullared. Japp, du läste rätt: Ullared. Som alla andra käringar var jag ju tvungen att shoppa lite (läs: alldeles för mycket) på Gekås nu när vi ändå var så nära (i Halmstad). J var i och för sig inte mycket sämre utan han shoppade också loss ganska rejält därinne. Som tur är finns det en badplats där så vi kunde uppehålla oss där med barnen mellan inköpen.

Sammanfattningsvis kan jag säga att trots sömnbrist och diverse dispyter med trotsiga E (J och jag lyckades konstigt nog hålla oss sams för det mesta) så har jag haft en väldigt lyckad sommar. Att få se E och M bada, plaska och skratta värmer mitt modershjärta, och om det inte blir något mer av den varan nu så känns det bra att veta att vår fyraveckors ö-luff i Grekland inte ligger långt bort.

Kommentarer

Anonym sa…
Hahaha, ja Ebba är väl lite i trotsåldern nu? Låter som ni haft en jättemysig semester i alla fall och "lite" shopping är ju aldrig fel :) Vad härligt det låter med fyra veckors båtluff! Själv satsar jag på Italy om allt går som det ska :) Sköt om dig! KRAMISAR!
Anonym sa…
Mmm visst är dom härlig ungarna! Och det låter som ni har haft en alldelses toppensemester!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar