Nedräkning

Båda tjejerna är sjuka. M hostar hela nätterna så hon kräks, E är på sitt sämsta och gnälligaste humör stora delar av dagarna (förståeligt, precis så känner jag mig också när jag är sjuk) och så har de haft ögoninflammation så de knappt har sett någonting. Behöver jag tillägga att ingen av oss - varken J, jag eller barnen - har sovit speciellt bra (inatt var värsta natten och halv fyra imorse la vi ner M i bilbarnstolen och gungade henne i den, och det hjälpte lite). Men nu börjar jag se ljuset i tunneln: Greklandsresan om drygt en vecka! Jag hoppas innerligt att alla sjukdomar är över och att de då, bara så där helt utan vidare, börjar sova hela nätterna. Men blir det inte så, så får vi väl ta det. Lite sol och värme borde göra gott i våra stackars utbrända själar.

Igår var jag på Vårdcentralen (tack mamma M som tog hand om mina sjuklingar en stund). En tvärhand hög liten kvinna i burka tog emot mig, och jag kan inte rå för att jag tydligen har flera fördomar gömda inne i mig, men det första jag tänkte var: "nej, varför måste jag få en läkare som knappt kan svenska?" Usch, jag skäms över mig själv. Hon var i allafall trevlig och säkert kunnig, även om det var mycket som jag inte förstod. Jag förstod dock att hon inte trodde att håravfallet berodde på hormonspiralen och att det kunde vara den där sjukdomen där man tappar allt hår. Hon skrev ut nåt kortisonklet som jag ska smörja in hårbotten med (enl Fass är den till för folk med psoriasis och eksem och inget av det har jag) och som förhoppningsvis ska mildra håravfallet. Hon har även skrivit en remiss tll hudmottagningen så dit får jag väl gå när jag kommer hem igen.
Nu på morgonen har jag varit och lämnat blodprover efter att ha varit fastande i tolv timmar och på onsdag har jag fått en telefontid hos läkaren där hon ska berätta resultaten.

M sover i vagnen på altanen och E tittar på Bolibompa (som tydligen går hela dagarna nuförtiden på Barnkanalen) och jag tänkte lägga mig i soffan bredvid E en liten stund.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar