Borta bra men hemma bäst?

I lördags kom vi hem efter fyra sköna veckor i Grekland. Många har undrat hur det är att resa med små barn, om det har gått bra och så, och jag måste säga att det har gått väldigt bra. Visst, det är jobbigt och det krävs en del planering att flänga omkring med en himla massa packning och två små glin men det går. Allt blir ju vad man gör det till.

Att vara i Grekland så här sent på säsongen var ungefär som att vara hemma i Sverige på sommaren (utan regn...) vädermässigt. Det var dock på tok för dött ute på de små öarna för väldigt mycket var igenbommat. Det bästa är nog att åka i september tippar jag på.

Imorgon åker våra goda (kattvakts-)vänner J, S och I till Thailand och blir kvar där i fem veckor. Jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. Grekland och Medelhavet i all ära men det är verkligen något speciellt med Thailand och jag vill dit igen. Faktum är att vi är bjudna på bröllop i mars 2011 så det är väl bara att börja spara...

På fredag ska jag vara med på ett seminarium med jobbet. Det ska bli roligt att träffa alla igen men jag har lite ångest inför jobbstarten som är nästa måndag... Just nu känner jag mig inte det minsta kreativ så jag hoppas att de inte har för höga förväntningar på mina prestationer då. Jag lär behöva lite uppvärmning och inskolning några dagar (veckor, månader...?) innan jag är på topp igen.

På kvällen blir det partaj med några gamla tjejkompisar. Vi har känt varandra sen mellanstadiet så det börjar ju bli några år. Tråkigt nog ses vi inte så ofta nuförtiden men desto roligare när det väl blir av. Först blir det lite förfest hos en av oss och sen ska vi gå till Harrys och trängas med andra fulla och glada människor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter