Shoppingrunda

Farfar hade fått en ny stroke, det var därför farmor inte svarade igår eftersom hon var hos honom på sjukhuset. Den var tydligen ganska lindrig men det är ju otäckt ändå.

Farmor har varit här idag och vi bjöd henne på lunch; marinerad fläskfilé, potatisgratäng (färdigköpt, är lite slö...), créme bonjour-sås, sallad, olivstekta morötter med fetaost - gott var det och alla blev mätta.

Efter jag hade skjutsat hem farmor åkte jag ut till Tuna Park för att shoppa lite kläder. Dels ska jag ut imorgon och om en vecka börjar jag jobba igen och i garderoben finns det absolut INGENTING att sätta på sig.
Fyndade en tröja till halva priset samt en jacka inne på BikBok och ett partylinne på MQ. På MQ träffade jag min "kusin" J (pappas frus systerdotter) som borde börja extraknäcka som personal shopper, hon har alltid så snygga kläder och är duktig på att hitta de där guldkornen som jag själv alltid lyckas missa.
Hon tipsade mig om linnet från Paris, Kate & I, som jag först var lite tveksam mot men det blev ganska snyggt på (mina otränade kärringöverarmar kanske inte syns så bra i mörkret ute på krogen...) Tack vare henne blev linnet dessutom 20% billigare då hon hade med sig en massa rabattkuponger från Tuna Parks annonser i både Folket och EK. Så himla typiskt att jag inte kollade i tidningen imorse. Då hade mitt BikBok-köp blivit drygt 200 spänn billigare eftersom det i deras kupong stod att de gav 25% rabatt på hela köpet. Grrr...
Hittade ett par svinsnygga stövlar inne på Esprit men prislappen visade 1.495:- och det kändes lite väl saftigt även om jag vet att det är dyrt med stövlar. Längtar till jag får en RIKTIG lön. Man blir ju inte direkt rik av att vara föräldraledig.

Kommentarer

Anonym sa…
Stort grattis på födelsedagen för det är väl idag 25/11, det var kul o följa er i Grekland. Bamsekram Rita

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter