Utmanad

Jag har fått en utmaning av en av mina bästa vänner, Malin, och egentligen är jag lite emot sånt här (och för slö) men jag ska försöka i alla fall. I min tur utmanar jag min kära vän och kollega Rebecka :-)

Man ska berätta sju mer eller mindre kända saker om sig själv.
Here we go:

1. Jag har alltid älskat djur och när jag var liten hade vi både takråttor, ökenråttor, marsvin, vandrande pinnar, hamstrar och fiskar boende hos oss. Dock inte samtidigt.

2. Min första kärlek och jag var tillsammans från åttan till första året på gymnasiet.

3. Jag är ordförande i styrelsen på vår föräldrakooperativa förskola.

4. I sjuan snattade jag en Raider (nuförtiden heter de Twix) på Åhléns (de hade livsmedelsförsäljning där då) och blev ertappad av en butikskontrollant.

5. Jag slutade röka nyårsafton 1992.

6. För tio år sedan hade jag svart kort hår.

7. Jag har haft highscore på Bomb Jack inne på "kebaben" (kebabrestaurangen inne i Kungspassagen var tillsammans med "Biljarden" de ställen man hängde på, om man ville vara cool, i slutet av 80-talet) och var länge mycket bättre än alla killar som var där :-)

Kommentarer

Raider-stölden gav sluten ungdomsvård?
Lotta sa…
Nej, de tyckte nog synd om mig för efter jag hade gråtit en skvätt och bett om ursäkt så fick jag gå. Dock fick jag lämna tillbaka Raidern...
Anonym sa…
Så du har snattat mer än en gång??? Har du glömt burkarna på ikea???
Anonym sa…
bombjack,,,
vilka minnen :)
var samst pa det spelet dock :)
o man forlorade alltid pa bubble bubble :)
Anonym sa…
Bomb Jack? Sluta röka 1992? Guuud vad mycket äldre än mig du är! ;)

Ska se om jag pallar att anta utmaningen. Så svårt att skriva med en hand, med Vidde sovande på andra armen... :)
Anonym sa…
Svart kort hår! Det skulle vara intressant att se :)
Anonym sa…
Svart kort har har jag svart att se dig i... maste jag fa se bild pa!! kram
Lotta sa…
Ska försöka fixa in en bild så småningom så ni får garva lite åt hur jag såg ut med svart hår.

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter