Dan före dopparedan


J och småbrudarna skulle leverera julklappar till mina gudbarn idag medan jag jobbade men först stannade de till utanför mitt jobb för att hälsa så jag sprang ner till bilen. Det första jag får se är en lätt nedspydd liten E utanför på trottoaren... hjälp! Vinterkräksjukan?! Det vore ju katastrof! Det var bara för J att vända och åka hem igen och mina gudbarn får tyvärr vänta på julklapparna till efter jul. Resten av dagen har E tydligen varit precis som vanligt och hon har även ätit ganska bra och har inte mått illa. Jag ringde och förvarnade mamma om att de kanske får styra om julaftonsplanerna imorgon, men hon tror att det bara beror på att E åt så mycket godis och glass när vi var hemma hos dem igår. E är inte van att äta så mycket sötsaker och igår blev det ganska mycket dessvärre (och vems fel är det då, mamma? ;-) ) och inte så mycket riktig mat. Vi får väl se om vi vaknar av hemska missöden under natten eller om det var en engångsföreteelse.

Tjejerna sover, J är och handlar de sista julklapparna (någon till mig hoppas jag...) och jag ska strax gå ner och slå in det som jag köpte idag. Det har verkligen varit kaos på stan med lååånga köer precis överallt och packat med folk. Eftersom jag jobbar nere på stan så har jag delat upp mitt julhandlande och har varit nere i omgångar flera gånger sen förra veckan. Ändå är jag inte klar utan det behövs kompletteras innan vi far ner till Gusum om några dagar.

Jag hoppas att alla julkort som vi har skickat har kommit fram nu. Vi skickade bara till närmast sörjande så jag hoppas att det inte är någon som blev ledsen över att inte ha fått något. I såfall får ni hålla till godo med kortet här ovan. I mammas julkort hade jag visst glömt att skriva vem det var ifrån så det var väl tur att jag hade kommit ihåg att klistra in bilden på E och M så de inte bara fck ett tomt kort. Frågan är hur många fler kort jag glömde skriva dit avsändare på...

När vi vaknar imorgon hoppas jag att tomten har varit här och knutit fast snören i några av barnens paket så att de får gå på julklappsjakt innan frukost...

God jul och gott nytt år till er alla - oavsett ni fick ett kort (med/utan avsändare) eller ej.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilket fint/fina kort! Hoppas det inte blev några fler kräkningar under julfirandet! Jag var också ute i sista minuten med några julklappar. For runt som ett torrt skinn den 23 dec som jag i alla fall tagit flexledigt som tur var. God fortsättning! Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar