Ressugen


Jag är alltid sugen på att resa men igår och idag har det varit värre än någonsin. Det började så smått igår eftermiddag när jag hade pratat med I, som äger det hus i Thailand som vi bodde i periodvis under vår tioveckorsresa för ett par år sen. Nästa vecka åker hon och hennes man till just det huset, som för övrigt ligger i Mae Phim, och stannar där i åtta veckor. När jag slutade jobbet slank jag in på en resebyrå och slet åt mig en resekatalog för att ha något att bläddra i på bussen. I den fanns vackra bilder från Karibien, Thailand och Vietnam bl a. Sen var det kört. Igår kväll satt jag och surfade runt bland reseguider och flygsajter och drömde mig bort. Kollade t o m vad en resa till Thailand skulle kosta i juni - alldeles för mycket så klart. Det finns ju så många platser som jag skulle vilja se - Australien, Island, Hawaii, Kuba, Västindien... you name it! Men jag får nog drömma ett tag till, man måste ju spara för att kunna resa och att spara ihop så mycket pengar tar ju ett tag. Tills vi får ihop tillräckligt med pengar för en ny långresa får jag mata restarmen med diverse småresor som besök hos brorsan i London och charter med korttjejsgänget till Italien eller nåt. Det är ju inte fy skam det heller.
(Bilden är tagen 2004 på någon Filippinsk ö, fler bilder från våra resor finns här)

Kommentarer

Anonym sa…
mm jag med.. jag är också sugen, alltid.. åh thailand, å hela världen!
kraam
Anonym sa…
kom hit sa vi kan aka till alton towers :) jag behover en adrenalin kick :)
Cecilia sa…
Hej,
Såg att du skrivit i Jessicas blogg om tatuering och att du ville ha barnens namn. Jag har mina tjejers namn på armen och funderad jättelänge på typsnitt och sånt. Till slut kom jag på att dom skulle få skriva själv. Nu är dom nog lite större än dina, men det blev jättefint och det är verkligen dom på riktigt.

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar