Sjukt

Här hemma hostas och snörvlas det för fullt. Det började med M förra veckan som även hade feber några dagar. Nu börjar hon friskna till så sakteliga så vi hade tänkt låta dem gå till dagis idag men så fick E feber inatt och nu hostar och snorar hon hela tiden.

J och jag har försökt delat på vabbandet så gott det går men man blir verkligen stressad av att inte kunna jobba och samtidigt veta att högarna av arbete bara växer på jobbet. Jag förstår ärligt talat inte hur jag ska kunna fixa att till nästa vecka bli klar med två årsredovisningar, bli så gott som klar med en turistbroschyr och få fram ett första dummyförslag till en annan turistbroschyr plus göra en massa andra småjobb... Ibland önskar jag nästan att jag jobbade på ett "vanligt" jobb där man lätt kan bli ersatt ev en timvikarie.

Visst kan det vara skönt att vabba någon dag här och var så man får umgås mer med sina barn plus att man hinner fixa och pula en del hemma. Men när man inte får sova någonting p g a hostiga och ledsna barn då blir man inte direkt piggare och gladare av att vara hemma hela dagarna med en massa gnäll, kink och rejäla raseriutbrott (av typen ligga och skrika och sparka på golvet, det är de bra på båda två och jag måste erkänna att jag ibland är nära att göra likadant...). Då är det bättre att sitta framför datorskärmen på jobbet, stänga dörren, koppla ur telefonen och sätta på hög musik och layouta sidor i indesign. Det är visserligen inte så lätt det heller om man känner sig mer död än levande, men man slipper åtminstone alla konflikter mellan två mycket envisa och trotsiga småtjejer.

Äh, nu ska jag sluta vara bitter och försöka klä på mig och brudarna så vi kommer ut på en vagnpromenad runt Skogstorp innan det är dags för J att komma hem och byta av mig vid lunch.

Kommentarer

Anonym sa…
Lägg dig pågolvet o skrik och se hur de reagerar!
Anonym sa…
Håller med föregående kommentator, det brukar vara effektivt har jag hört ;) Hoppas de är lite piggare nu i alla fall och att du och J klarat er ifrån förkylning. Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar