Kanske ska börja lyssna...

Som jag skrev i förra inlägget så är det mycket jobb för min del just nu. Det har varit så pass mycket att jag nästan har nuddat den ökända väggen med näsan... inte bra. Min kropp verkar dessutom reagera med en massa varningssignaler som jag kanske skulle börja ta på allvar. Det fläckvisa håravfallet som jag drabbades av i höstas stannade ju av men nu har jag, bortsett från att det känns tungt att andas nästan hela tiden, även fått någon slags rodnad i ansiktet. Det känns som jag har vistats för mycket i solen och att huden liksom bubblar därunder... skumt. Det bränner och kliar så smått och för att göra det hela ännu mer konstigt så har huden blivit väldigt torr så det ser ut som jag flagar på hakan. Detta fenomen dök upp från ingenstans och utan att jag har stuckit ut huvudet i dagsljus (bortsett från till och från jobbet och därmed har jag inte utsatt mig själv för några elaka ultravioletta strålar). Jag vet att allt förmodligen har sin orsak i att jag den här månaden har hur mycket övertid som helst (det där med att jag skulle jobba till halv två ena veckan och till fem den andra veckan liksom bara gick upp i rök), att jag har en tung post i en styrelse och att jag aldrig får sova ikapp.(Att känna sig solbränd gör i sig ingenting, men det hade känts bättre om jag hade fått ligga på en sarong på en mjuk härlig sandstrand på sydligare breddgrader).

Nu är det nog många av er nära och kära, som läser det här, som blir väldigt oroliga men jag kan lugna er med att det just nu känns lite bättre och att det blir lite lugnare på jobbfronten från och med nästa vecka. Eller veckan därpå. Eller i alla fall veckan efter det. Okej, då. I mitten av juni är det definitivt lugnare... ;-) Nejdå, jag ska fixa det här på något vis och försöka styra upp det på något bra sätt.

Framöver hoppas jag få boka in en fika- och shoppingdate, och kanske en långpromenad, med en god vän som mår ungefär som jag just nu. Det tillsammans med en himla massa choklad vore en himla bra medicin för oss båda, eller vad säger du S? ;-)

Kommentarer

Zenit sa…
Ja det tycker jag låter som världens bästa dejt!
Kram på dig och medicinera dig nu med chocklad och mys med familjen.
KRAM
Rebecka sa…
Gumman du måste ta hand om dig! Ingen är oersättlig på jobbet, även om du kommer nära. ;)
Hoppas vi kan ses snart. Kram!
maud sa…
Men Herre Gud, klart man blir orolig. Du vet att du har en svärmor som älskar dej och ställer upp om du bara säger till. Man vill ju inte bara klampa in. Var rädd om dej och du, man lever bara en gång.KRAM

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar