Dålig karaktär?

Det där med GI har faktiskt gått hyfsat bortsett från gårdagen.
Gorgonzolabiffarna jag bjöd korttjejerna på i förrgår blev hur goda som helst och det gick bra med mörk choklad istället för vanligt smågodis.

Igår gick det mindre bra. Det bjöds på tårta på jobbet och inte vilken tårta som helst utan en med chokladmoussefyllning på kladdkakebotten. Behöver jag säga mer? Medan jag satt där med min nyttiga GI-matlåda i lunchrummet kunde jag inte tänka på annat än den förb... tårtan i kylen och när tre kollegor kom in och raskt skar upp varsin bit kunde jag inte stå emot längre. Blev ju tvungen att snabba mig innan den skulle ta slut... Men vilken tårta sen! Säkert den godaste jag har ätit i hela mitt liv!

På kvällen var jag ute och åt med två barndomskompisar på Grappa och jag tänkte först vara duktig och ta en Ceasarsallad, som i och för sig är väldigt god, men kräftpizzan med aioli och ruccolasallad såg för lockande ut på menyn så det blev en sån. För att inte C skulle känna sig ensam blev jag dessutom tvungen att joina henne med en efterrätt också. En gudomlig pecanötspaj med wienernougatglass åts snabbt upp.

Idag har jag startat dagen med kanelfil med rostade solroskärnor, russin och psylliumfrön samt två kokta ägg. Dock tänker jag hälsa på farmor senare idag och då blir det nog svårt att stå emot hennes goda bullar men va fan, man är ju inte mer än människa!

Kommentarer

Camilla sa…
Kör hårt. Ibland får an unna sig.
Jag var så duktig förra veckan men nu har det varit dåligt i ett par dar. Tröck nyss i mig 3 kladdkakemuffins till fikat.
Men som sagt man lever bara en gång!!
Sonia sa…
Ibland så måste man ju få göra små "avstickare".. annars tror jag det blir svårt att hålla något seriöst och långsiktigt.

Men vad tusan är psylliumfrön :-)?!
Lotta sa…
Camilla: Åh, vad gott med kladdkakemuffins! Mer kladdkaka åt folket!

Sonia: Ja, du det rä små frön som tydligen är bra för magen och som är mättande. Man kan strö dem över filen, salladen eller - som det står på förpackningen - blanda dem med vatten och dricka dem... Det sistnämnda verkar inte så lockande dock.
Rebecka sa…
Jag tror att det är nyttigare med tårta än att bara äta en massa kött. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar