Mycket på g

Nu var det ganska längesen jag skrev sist så jag gör väl ett ryck. Ju längre tiden går mellan inläggen ju svårare blir det, konstigt nog, att ta sig i kragen och skriva några rader.

Lite sammanfattning vad som har hänt sen sist:
- Bjudit hem dagismammorna på lite drinkar och sen tog vi bussen ner till stan och käkade gott på Papas Tapas.
- Kollat in Gusums Valborgsmässoeld och fyrverkerier.
- Tvättat/vaxat/städat båten tillsammans med J (J och hans pappa sjösatte båten dagen efter medan hans mamma, jag och tjejerna gjorde roligare saker (fikade, åkte hölass och hälsade på kossor).
- Köpt husvagn (ja, jag vet, det kanske är töntvarning men det är faktiskt lite mysigt :-) )
- "Pimpat" husvagnen med nya lampor, mattor, filtar etc.
- Sovit på sunkcampingen i Bredäng (vi hade knappt parkerat förrän en snubbe kom och frågade hur mycket vi vill ha för bilen... jo men visst, vi drar husvagnen hem för hand...).
- Rockat loss till Metallica i Globen (kanonbra platser, fjärde raden från golvet sett).
- Spelat gin rummy/ätit gott/pratat lätt om vår kommande Kroatienresa med mina härliga "kortspelstjejer".
- Gått på after work tillsammans med ett helt gäng arbetskamrater då vi "tackade av" G som jag verkligen kommer att sakna (nu låter det som om han har dött, det har han inte, han har bara flyttat till Göteborg).
- Hjälpt till på travskolans öppet hus.
- Tittat på när kossorna i Julita fick se gräs för första gången på flera månader.
- Hållt i ännu ett styrelsemöte på dagis.

De kommande veckorna är också ganska fulltecknade och även om det är roliga saker så längtar jag efter några dagar som jag bara kan ta det lugnt på. Mmm, jag vet, i-landsproblem...

Kommentarer

maud sa…
ojojojo att du orkar. kramis
lillstrumpa sa…
forsok att da det lite lugnt nan gang :)
jag fick tydligen alla lat gener :)
Norpan sa…
Ojoj vad mycket du har för dig :) Hur går det med stressen? Föreslog för Lillstrumpa att vi kanske kunde ta en lunch när han kommer till Sverige i juni tillsammans igen? Är väl 2 år sen sist eller nåt sånt? Hörde att det blir på engelska också :) Jobbar du fortfarande i juni? Jag jobbar hela juni ut. Ta det lugnt nu och njut lite av helgerna också! Kramar
Lotta sa…
Norpan: Lunch låter som en bra idé. Jag ska kolla med honom hur Sverigeschemat ser ut :-)
Japp, jag jobbar hela juni men sen väntar fem sköna veckors semester!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar