Rött är sött, eller fult?


Lilla M föddes med rött hår för ett och ett halvt år sen. Det första jag tänkte var: "hjälp, hoppas det ersätts med blondare hår så hon inte blir mobbad" (ytligt, jag vet...). Men efter ett tag började jag tycka mer och mer om färgen. Det är liksom hon.

Därför förstår jag till viss del släktingar och vänner som i all välmening säger "ja, men, nu är det ju inte så rött, det börjar ju växa bort". Men jag tycker det har nästan exakt samma färg som när hon föddes och jag tycker hon är fin i det. Världens finaste liksom :-) En avlägsen bekant sa till och med "vad skönt, nu är det inte så rött längre". Vad skönt? Vad svarar man på det? "Ja, det är jääätteskönt, vilken lättnad!"

Numer är hälften av familjen CC "red heads" och det tycker jag verkligen är superduperskönt :-)

Kommentarer

Sonia sa…
Rött är skönt!
Och Moa är skön!!
Norpan sa…
Håller med föregående kommentator! Rött är skönt! :) Nästa gång när någon säger, skönt att det börjar växa bort så säg: "Jag tycker det är fint jag!" Undrar vad de säger då...
Camilla sa…
Hon är så söt i sitt röda hår. Men hennes humör kommer kanske därifrån. För man säger att hästar som är rödhåriga har ett jäkla humör och det stämmer på min häst i alla fall. Sen om det stämmer på människor vet jag ej. LER!!
Lotta sa…
Sonia och Norpan: Ja, hon är skön lilla Moapoa :-)

Camilla: Ja, det var nog en mening med att hon skulle få rött hår. Hon har verkligen ett jäkla humör så i Moas, och din hästs, fall stämmer det verkligen :-)
Malin sa…
Jag tycker ni är söta!! Inte alls orange, jag ska skälla på johan, fast han menade inget illa!
Kram på er båda
lillstrumpa sa…
rott regerar, e stolt over mitt roda skagg ;)
jag har sagt hela tiden att det bara e coolt o ha rott, e ju mer ovanligt. o ovanliga manniskor e ofta ballare. jag har val aldrig lidigt for att jag hade rod peruk nar jag var liten ;)
Unknown sa…
Hej alla rödhåriga snyggingar. Tycker rött hår är skitsnyggt. Ovanlig åsså, inte många äkta rödhåringar.
Min svärdotter är rödhårig, å vilket snyggt hår sen, hoppas nåt av barnbarnen får samma snygga röda färg.
Kram till hela familjen
"Pensoinären" Birgitta
Lotta sa…
Birgitta - vad roligt att höra från dig! Hoppas vi ses hos Daniel den 13:e. Massor av kramar till dig!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar