Kort och försenad reseskildring








Kroatien och Split var ett otroligt vackert och härligt resmål och kan verkligen rekommenderas.
Vi bodde ganska centralt i Split med närhet både till strand (sandstrand, vilket inte är så vanligt där vad jag har förstått) och shopping. Det var även nära till diverse uteställen och restauranger vilket var bekvämt när det var dags att gå hem på kvällen/natten/morgonen... Hela innerkärnan bestod av en himla massa gränder som gick runt som labyrinter och bakom varje (nästan) krök låg en supermysig liten bar - hur häftigt som helst.

Det var relativt billigt där, inte som i Thailand men billigare än hemma, både vad gäller mat och shopping. Jag köpte en vinterjacka inne på Zara som förmodligen var några hundra billigare än här. För den som älskar skor (och vem gör inte det?) fanns det skoaffärer i överflöd och jag ångrar att jag inte köpte med mig fler par hem men då hade jag nog behövt en större resväska.

Vi besökte även öarna Hvar och Brac dit man lätt tog sig med färja och nästa gång (för det blir garanterat en nästa gång) jag besöker Kroatien så vill jag bo på Hvar som var en sagolik liten ö.

Tyvärr blev det inga dyk men jag snorklade lite i det kristallklara vattnet och spanade in lite sjöborrar och annat. Lyckades till och med se några större fiskar och då blev jag väldigt sugen på att gå ner djupare. Men det får bli nästa gång...

Det är svårt att beskriva hur vackert allt var där men jag lägger in några bilder här så kanske ni kan få en liten bild av hur det såg ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar