Fredag den 13:e

Idag var verkligen en otursdag för min del.
- M skrek hysteriskt när jag lämnade henne på dagis.
- Bilen hackade och gick konstigt hela vägen till jobbet. Väl framme på jobbet märkte jag att jag hade glömt lämna E:s termobrallor på dagis.
- När jag skulle hem så fick jag motorstopp precis utanför entrén på jobbet och bilen vägrade starta. Det bildades kö bakom och jag stod så illa till att de inte kom förbi utan att köra upp på trottoaren. Som tur är har jag snälla arbetskamrater så de rusade ut och knuffade mig (bilen) åt sidan. En spik fick hålla fast en kabel som hade lossnat i fördelardosan (eller vad det heter) så att bilen kunde starta och jag kunde köra hem. Som tur är satt spiken och kabeln fast hela vägen hem.
- Hemma var barnen på sina sämsta humör och det gick sådär att få klart maten innan M kom med sina små killar.
- Det väggfasta bordet där min bärbara mac brukar stå lossnade från väggen och föll i golvet.
- Nån säkring i källaren gick så hydrofonen (som pumpar upp vatten ur vår brunn) slutade fungera. Efter telefonsupport från min käre sambo (som är på middag i Stockholm) fick jag det att funka igen.
Kanske bäst att gå och lägga sig innan det händer mer grejer...

Kommentarer

Norpan sa…
Oj, vilken dag! Det kan man kalla otursdag verkligen! Jag hade inte ens funderat över att det var fredagen den 13 förrän de sa det på Idol konstigt nog, men så har den varit ganska så vanlig :)

Choklad/chiliglögg kan jag varmt rekommendera också! Som sagt med choklad kan det aldrig bli fel!

Har också varit på Mia Thörnblom för några år sedan! Hon var precis lika bra då! Hon säger sånt vissa bara tänker :) Och man kan känna igen sig i mycket!

Hoppas du får en trevlig återträff och att det kommer lite klassisar i alla fall! Kram på dig!
Sonia sa…
Haha ja jag såg på en gång vem som är du!!
Och oj oj och vilken tuffing du såg ut att vara :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar