Glöggtider


Jag vet inte om det är vår nya soffa det beror på men helt plötsligt längtar jag varje dag efter att få krypa upp i denna underbara soffa tillsammans med tända ljus, en filt och lite varm glögg eller te (och jag som är en Oboy-människa egentligen). Det är visserligen några veckor kvar till första advent men jag har börjat få lite julkänslor och har därför inhandlat lite glögg. Den ena glöggen är Blossas med mandarinsmak, och den var jättegod så den kan jag rekommendera till er som gillar glögg. Den andra är Lucia Choklad men den har vi inte öppnat än så jag återkommer med en minirescension på den (men hallå, det är ju CHOKLAD i, så det kan ju inte va fel, eller...?).

Ang te så var jag i Gnesta på kundbesök igår och innan vi åkte hem slank jag in i en liten butik vid namn Önskebrunnen där jag köpte polkagriste vilket var riktigt gott. Utöver teet kunde jag inte låta bli att köpa en minitomte (som farmor ska få i present/julklapp), en hjärtformad skylt till ytterdörren (med texten Välkommen hem till oss) samt siffror att fästa på adventsljusen (vilket jag precis nu mindes att jag köpte förra året hos Hjärtboden så det kanske var ett onödigt köp...).

Nehej, dags att mysa lite i soffan tillsammans med katten (J är på flygklubbsmöte).
Kram på er

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar