Snuttisar


E har snuttat på sina fingrar sen hon var ett par månader då hon plötsligt tvärvägrade nappen och bara spottade ut den. M däremot kan inte vara utan sina nappar och kan inte sova om hon inte får ligga och plocka med två-tre stycken. Hon stoppar in en napp för att sen ta ut den och stoppa in en ny för att sen ta ut den igen och stoppa in nästa.. och så håller hon på tills hon somnar.
Själv sög jag på tummen tills jag blev sju... och på grund av det har jag haft i princip varenda tandställning som finns (eller fanns rättare sagt, idag finns det säkert bättre tågräls än de jag hade).
Nästa jul ska vi göra ett försök att få dem att sluta snutta. Då får M ge sina nappar till tomten. Hur vi ska göra med E vet jag i och för sig inte, hon kan ju knappast lämna sina fingrar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar