Eremitdagar

I onsdags kväll åkte J till Åre med ett gäng kompisar. I onsdags natt kräktes M två gånger (jag hann byta lakan emellan sen var det bara att byta en gång till...). Det innebar att jag fick vabba torsdag och fredag (inte kul med tanke på att det är mycket jag behöver göra där inför kommande turistbroschyrsproduktioner). M hade feber men kräktes inget mer och varken jag eller E blev sjuka så jag trodde faran var över och såg fram emot att ta oss ut igår för att träffa lite folk. Då blev det såklart E:s tur att må dåligt så natten till igår vaknade jag av hennes hulkande. Nice... Som tur var hade jag lagt ut handdukar över våra kuddar ifall att olyckan skulle vara framme så det blev inte så mycket jag behövde byta i sängen.

Därför blev vi tvungna att hålla oss hemma igår också och frånsett en tur till Konsum i förrgår och lite lek/snöskottning på tomten igår så har vi inte varit utanför dörren sen i onsdags. Börjar bli otroligt rastlös nu... Fördelen med att bli rastlös är att jag nu har storstädat i princip hela huset och småfixat med sånt jag inte hinner/orkar annars men nu känner jag att det räcker.

I eftermiddag ska vi äntligen träffa lite folk. E ska börja på knattetrav ute i Sundbyholm där min kompis Malin är ledare. Lilla M ska få vara hemma hos mommo och moffa Ken och få leka med alla sakerna i lugn och ro utan storasysters inverkan. Tror detta blir en toppendag för oss alla tre. I morgon kommer J hem. Vi längtar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter