Roligt med barn...

16.00 Stressar till bilen. Bilköer (kan ju tro man bor i Stockholm)...
16.30 Hämtar på dagis.
16.40 Blodsockernivån är låg hos barnen. M gråter. E tjatar om att hon vill ha riskaka.
16.50 Påbörjar matlagning. M står kvar på altanen och gråter. E vattnar penséerna.
16.05 Försöker trösta M. Går inget bra. Hon skriker, sparkar och slår mot mig.
17.00 Fortsätter med maten. Fyller på vatten i E:s vattenkanna så hon kan fortsätta dränka blommorna. M är fortfarande skitförbannad i hallen och kissar på sig (tur hon har galonisarna på sig...)
17.10 M har slutat skrika/gråta, vill ha puffar och mjölk. Tar av henne de nerkissade kläderna. Ställer fram en tallrik puffar. Hinner inte hälla i mjölk. Upptäcker E ute vid grinden/cykelbanan, rusar ut, hjälper henne stänga grinden.
17.15 En liter mjölk över HELA bordet (M ville vara duktig och hälla i själv) som naturligtvis rinner ner på golvet och över M:s rena kläder som jag nyss har satt på henne... Tar ett djupt andetag...
17.25 M har nya kläder. Igen. Fortsätter med maten. E gungar ser jag från fönstret.
17.45 Maten klar. Barnen äter hyfsat bra för en gång skull.
17.50 M går upp på toaletten. "Färdi!!" Upp och hjälpa henne. E fortsätter äta.
17.55 Kommer ner igen. Äter lite. E:s tur att gå på toa. "Färdi!!!"
18.00 Ingen vill äta mer, förutom jag själv som är vrålhungrig. Sätter på tv:n och Bollibompa. Fortsätter äta.
18.05 Tjafs, gråt och tandagnissel i soffan. "Jag vill inte sitta bredvid M!!!" Avbryter gnället med att visa dem de fina klänningarna som jag skrev om i förra inlägget.
18.15 De sätter på sig klänningarna och tycker det är jätteroligt. Ända till jag ska knyta rosetten på M:s klänning. Dags för nästa raseriutbrott. "Inte knyta den!!!" Spelar ingen roll att jag inte fortsätter knyta, hon ser bara rött och blir tvärilsk. Låter henne ligga kvar och skrika på golvet. Fortsätter äta.
18.20 M har kissat på sig igen. På nya fina klänningen. Kul. Känner också för att lägga mig och skrika på golvet och kissa på mig.
18.30 M lugn igen och fortsätter kolla Bollibompa.
18.45 M får nytt utbrott. Minns inte ens vad det berodde på. E börjar gråta. "Jag får ont i öronen när M skriker!"
19.00 Bollibompa slut. Tvättning och tandborstning. M varvar med att vara lugn och att vara hysterisk. Av och på. På och av.
19.45 Båda sover äntligen och jag är helt slut.

Kommentarer

Anonym sa…
ohhh vissa dagar e det alldeles underbart med barn. Not!!!!!:-(
Max är som M. Hemska trots jag säger bara det! De har rätt lika humör. Det är inte alls roligt. Man blir helt slut själv!

Kram!

(får trösta oss med att man inte är ensam iaf, även om det kan kännas så.)
Linda Hamrin Sundkvist sa…
Det var jag som skrev förra inlägget!
Kram Linda
OMG som det heter.
Nu bestämmer jag att Rio ska stanna i växten.
Han är härmed bara 14 månader resten av livet.
Maria sa…
och jag som väntar en till... Känns himla positivt =)
Norpan sa…
Vilken dag! Pust! Inte lätt att laga mat och greja med allt annat samtidigt och trösta barn och hinna äta själv också. Lätt att man känner att man vill kasta sig på golvet själv då. Undrar vad de skulle säga då? :) Kanske värt att testa ;)

Fick höra om en mamma som gjorde det i affären när hennes lilla son gallskrek och lade sig på golvet och sparkade och skrek när han inte fick som han ville. Han blev tvärtyst! Men risken är väl att man blir hämtad i tvångströja och bortförd... Inte lika roligt då :)

KRAMAR! och hoppas denna veckan blir en bra vecka!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar