Hello-Kitty-sömn

Nu har E sovit TRE nätter i egen säng - helt otroligt!
Detta grundar sig i att hon för någon vecka sen frågade om hon kunde få en Hello Kitty-dator om hon sov hela natten i sin säng. "Nja, du får nog sova några fler nätter än en om det ska bli en sån" sa jag och så kom vi överens om att det skulle räcka med fyra nätter men i ett sträck, annars skulle vi börja om räkningen. Våra båda barn har mycket vilja och förmodligen är det därför hon nu har klarat tre hela nätter. Hon har vaknat varje natt och sen somnat om men inatt var det svårare, då var hon beredd att ge upp och sa att hon ville att vi skulle börja räkna från början bara hon fick sova bredvid mig (J är och hoppar fallskärm och är inte hemma). Jag lyckades övertala henne men det var svårt och jobbigt för henne så hon låg nog vaken över en timme, låg och läste och så (jag var in och kollade ett par gånger). Hon drömmer mycket mardrömmar just nu så jag förstår att det är jobbigt och ovant för henne. Men inatt har det alltså gått fyra nätter, om hon fixar det då, så i veckan får jag nog införskaffa henne en Hello Kitty-dator. Tur det är löning i veckan... (Det finns exklusivare varianter av Hello Kitty-datorn, kolla här.)

Måste bara tillägga att även lillayster sov hela natten i sin säng inatt så jag fick ha hela dubbelsängen för mig själv, det är verkligen ovanligt! Att dom sen vaknade halv sju imorse får man väl ta när de var så duktiga.

Kommentarer

Norpan sa…
Hihi, vilken söt liten dator! Hoppas hon lyckas! :) Duktigt av henne trots mardrömmar. Kan inte vara lätt när man är så liten. Men vilken lycka för henne när hon klarat det! :) Ha en fortsatt skön helg! Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar