Barnvagnar

Jag minns när vi köpte den allra första barnvagnen. Jag var i sjunde månaden nånting och vi åkte ut till Ärla för att kolla på en begagnad Teutonia. "Ni kan provköra den om ni vill" sa säljaren och vi tittade på varann och började nästan garva. Provköra en barnvagn? Vi gick väl ett litet varv runt deras hus med den militärgröna vagnen och hade ingen aning om hur det skulle kännas att köra en barnvagn. Men vi tyckte den såg bra ut så vi köpte den för en billig(?) peng. Sedan dess har vi avverkat ett gäng vagnar, mest beroende på att jag utvecklade någon slags vagnsfetischism och när jag ser alla dessa nya små och smidiga vagnar runtomkring mig på stan så rycker det i vagntarmen.
Nu har tjejerna blivit så stora så någon ny vagn lär inte inhandlas så jag får nöja mig med de vi har kvar; en svart sulky med sufflett och liggläge, en ljusblå väldigt enkel paraplysulky samt en gammal hederlig rejäl Emmaljungasulky a la 80-tal som står hos J:s föräldrar i Gusum.
Här följer ett litet bildpotpurri på några av de vagnar som har passerat revy hos oss.

Kommentarer

Petra sa…
Det är ju så roligt med vagnar ju!!! :o)

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar