Lunchdejt på Blodcentralen

Igår hade jag och J tajmat in oss samtidigt på Blodcentralen. Det var riktigt mysigt att få fika ihop med lite smörgås och saft efteråt :-) Jag fick veta att J har en blodgrupp (0-) som gör att han bara kan ta emot blod av samma typ men att hans blod kan ges till vem som helst. Det känns ju sådär bra att han bara kan ta emot blod från sin egen blodgrupp med tanke på alla farliga aktiviteter han håller på med. Tänk om det skulle hända något och "blodbanken" med hans blod skulle vara slut, vad händer då? Därför vill jag uppmuntra er som inte lämnar blod att börja göra det. Dessutom är det inte bara J som kan råka illa ut, det finns ju massor av folk som råkar ut för olyckor eller har blodsjukdomar. Så gå in här och anmäl dig som blodgivare nu! Själv fick jag en nål med en bloddroppe på sist jag lämnade blod, som tack för att jag har varit blodgivare i 15 år.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har själv 0+, och började ge blod för att jag visste att mina barn kan en dag vara beroende av blod. MEN det jag inte visste, var personerna som jag skulle möta...

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar