Lyx

Idag är en sk halvdag och den halva dagen som ska gå åt till jobb, ska jag göra hemifrån. Det är verkligen lyxigt att kunna sitta osminkad med mysbyxor, ha brasan tänd i bakgrunden och lyssna på skön musik på spotify i all ensamhet och samtidigt göra det jag tycker är allra roligast: layouta sidor i en tidning. Jag har märkt att tiden blir mycket mer effektiv här hemma; ingen som ringer (om det inte är superviktigt) och inga kollegor som kommer och pratar med en (vilket i och för sig är trevligt). Nackdelen är väl att datorskärmen på min MacBook Pro inte är lika stor som den jag har på jobbet men det funkar.
Ikväll och i helgen blir det mera lyx i form av två hotellövernattningar med min käre sambo medan barnen tas om hand av farmor.
Trevlig helg gott folk!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar