Kallt!

Närapå 25 minusgrader ute och här inne är det visserligen plusgrader men jag fryser trots sockor på fötterna, långkallingar och tjock tröja. Igår placerade jag mig på hallgolvet (som har värmeslingor) och under luftvärmepumpen (som dock inte funkar optimalt vid den här kylan) och slog in julklappar. Det är förmodligen det varmaste stället att befinna sig på i vårt dragiga hus för veden är slut och elementen värmer inte mycket om man inte står precis bredvid dem. Billig elräkningen lär bli då... Not!
Det känns mycket overkligt att vi om två veckor kommer byta ut frasen "fan vad kallt det är" mot "fan vad varmt det är"... :-) Gissa om jag längtar!
Men tills dess ska vi hinna med att fira jul och även om det är svinkallt så är det väldigt vackert ute med all snö och det lär bli en lika stämningsfull julafton som förra året.
God jul på er!

Kommentarer

Helena sa…
Jättesnygg frisyr! God fortsättning! :)
Norpan sa…
Nej du, de där elräkningarna nu är inte roliga!!! Nästan 2100 kr för förra månaden! Fy sjutton! Tur det är lite mildrare nu igen! Mer än 5 minus tycker jag inte det behöver vara. Hoppas ni haft det bra i julhelgen! Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter