Loppispremiär

På lördag ska jag för första gången stå och försöka kränga gamla leksaker och kläder på barnloppisen i Skogstorp. Har tillbringat hela kvällen nere i källaren där jag har gått igenom en massa lådor. Det är inte alldeles enkelt för en "spara-tjej" som mig att göra mig av med saker. Både gamla mjukisdjur och barnkläder har ju en massa minnen i sig och jag blir så nostalgisk och tänker tillbaka på när just den nallen blev nerdreglad av en femmånaders E eller när M hade just den gulliga klänningen sin första jul. Inte lätt alls alltså. Men jag har trots det fått ihop några lådor med saker som jag hoppas bli av med.

Så har ni ingenting för er på lördag mellan 10 och 14 så är ni hjärtligt välkomna till matsalen i Skogstorpsskolan där jag och 24(?) andra mammor kommer sälja diverse barngrejer. Det kommer även finnas enklare fika till försäljning.

Kommentarer

Rebecka sa…
Vi kommer. :) Men jag lovar inte att vi köper några av dina döttrars avlagda klänningar. ;)
Lotta sa…
Hehe, varför inte?
Norpan sa…
Loppis skulle jag också behöva stå på. Få se om jag får ihop det och står tillsammans med en kompis framöver. Ett bra sätt att bli av med gamla grejor som bara ligger och skräpar i förrådet! Hoppas loppisen går bra! Kram och ha en skön helg!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter