Nyanställd fr o m imorgon och det är inget aprilskämt

Imorgon byter jag arbetsgivare från Tidningen Folket till Eskilstuna-Kuriren. Det blir egentligen ingen skillnad då jag sedan juni förra året har suttit i "kurirenhuset" och i Reklamateljéns lokaler men imorgon får jag alltså ny arbetsgivare och ny chef. Mina kollegor från Folkets annons- och marknadsavdelning blir också anställda där. Kvar på Folket blir endast en slimmad redaktion på ca 15 personer.
Det känns lite konstigt då jag har jobbat på Folket sen -98, både på redaktion och annonsavdelning, men samtidigt är det spännande och det känns som ett nytt jobb på ett sätt. Mina arbetsuppgifter blir dock desamma som jag har haft de senaste åren men jag får nu vänja mig vid att svara Reklamateljén istället för Reklamfolket när jag svarar i telefon :-)
Det tråkiga är att jag kommer sakna flera personer, både de som har slutat/ska sluta och en som byter arbetsort.
Men som sagt, för egen del känns det bra och jag har nu äntligen fått två arbetskamrater som jobbar med samma saker som mig och som jag kan rådfråga samt lära mig av. Det är mycket värt.

Kommentarer

Anonym sa…
grattis till jobbet och lycka till
Unknown sa…
Ett stort GRATTIS till Reklamateljén! Kankse kan du lära dina nya kollegor ett och annat också? Lycka till!
Kram från Paula
Norpan sa…
GRATTIS!!! :) Vad skoj! Kommer nog bara bli positivt! Ibland kan det behövas lite förändring och som sagt kan ju vara skönt att ha kollegor som gör samma sak och som man kan utbyta erfarenhet med och lära sig lite nytt på kuppen :) Lycka till! Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter