Dyksugen

Har precis loggat mina två dyk från när vi var i Thailand i början av året och insåg hur dyksugen jag är just nu. Det sköna med dykningen är att man kopplar bort allt annat ovanför vattenytan och bara fokuserar på det man håller på med just då för stunden, nästan som en slags meditation. Hjärnan blir totalrensad för en stund vilket många gånger är välbehövligt. Det är nästan samma sak med ridningen så tills jag kommer till skott med dykningen får jag se fram emot måndagkvällarnas ridkurser för att få rensa skallen lite.

Kommentarer

Sonia sa…
Vi ska få till det snart, ser jag fram emot!!
Norpan sa…
Ja, ridning har den funktionen också. Ännu mer när man rider ut och får galoppera i full fart ute i naturen! :) Dykt har jag ju aldrig gjort så jag har att jämföra med. Vet bara hur härligt det kan vara att snorkla :) Många kramar och hoppas allt är bra med er!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter