Prat om vädret

Nu har det varnats för åska och regn på aftonbladet.se i flera dagar men än har i varje fall inte jag sett eller hört någon åska. Däremot kom det lite regn tidigare idag. Men varken åskoväder eller skyfall stör mig så mycket som alla dessa varningar gör. Det har väl åskat och regnat i alla tider och jag förstår inte denna hysteri som just Aftonbladet försöker skapa med dessa "chock-rubriker". Är det inte hetsjakt på kungen så är det livsfarliga EHEC-bakterier eller just dessa varningar för extremvädret. Klart det är mycket som är allvarligt och som folk behöver upplysas om men mycket av det som skrivs gör mig så less.
Är det fler än jag som känner att det är dags att bryta en vana och surfa in på någon annan nyhetssida istället? Kanske folket.se eller ekuriren.se?;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter