Hett temperament

Notera hur fint hon har lagt en mjuk handduk under sig... :)

Det är många som undrar var lilla M har fått sitt heta temperament och envishet ifrån då både jag och J uppfattas som ganska lugna och sansade personer. (Vi brukar skämta och säga att hon föddes förbannad då hon skrek ilsket redan på bb och inte alls på samma sätt som E hade gjort.)

Nu ikväll blev vi lite oense, hon och jag, om huruvida hon skulle sova i sin säng eller inte och det slutade med att hon satt nedanför sin säng och kastade leksaker efter mig. Irriterad som få lät jag henne sitta där och skrika och gick ner i köket medan jag tänkte att hon skulle lugna ner sig om hon fick vara i fred och kanske rentav skulle lägga sig i sin säng trots allt. Efter en stund blev det tyst och när jag sen gick upp för trappen möttes jag av en sovandes liten figur en liten bit från det översta trappsteget. Man kan säga att hon fick som hon ville, dvs hon somnade men inte i sin säng... Inte lätt att vara envis...

Kommentarer

Rebecka sa…
Ha ha ha, underbart! :D
Veronica sa…
Hahaha... :-) Så skönt att läsa att det finns fler som har en envishet utanför denna värld (man kanske inte får skriva så ;-) ), dock är det inte alltid lika kul att vara förälder till ett sådant barn. Men trösta dig med att ingen sätter sig på henne när hon blir stor! Är helt övertygad om att man inte ärver hela sin personlighet. En del födds man med...så som hennes envishet!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar