Ont i hjärtat


Jag förstår inte varför alla tunga tankar kommer till en när man ska sova. Igår kväll/natt låg jag bl a och tänkte på min farfar, min älskade lilla farfar som har alzheimers och inte bor hemma längre. Han tynar bort och tyvärr var det nu ganska längesen jag var där och hälsade på. De få gånger jag har varit där har jag mått ganska dåligt och det är både svårt och jobbigt att dölja hur ledsen jag blir av att se honom så där, och det är väl huvudanledningen till att det går så långt mellan mina besök. Sist var jag där tillsammans med farmor och då låg han bara på en soffa i tv-rummet och stirrade med tom blick rakt fram mot väggen trots att tv:n stod på några meter bredvid. :( Det är inte så jag vill minnas någon som alltid har varit glad, skämtsam och full av liv. Trots att han inte är min biologiska farfar har han varit som en sådan i alla år och han betyder väldigt mycket för mig.

Alzheimers är en fruktansvärd sjukdom och för att få en inblick i hur den fungerar kan man se den sorgliga filmen En sång för Martin med Sven Wollter och Viveca Seldahl (som dessutom gick bort en tid efter filmen spelades in och som var Svens fru i verkligheten). Blir alldeles tårögd när jag ser trailern men det är en tänkvärd film som jag varmt rekommenderar.

Nej, nu får det vara slut med depp. Är själv med barnen hela helgen och idag ska vi hitta på nåt skoj med min kära "sushiväninna" och hennes barn. En karuselltripp till Parken Zoo kanske så man får skratta lite :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar