Första dagen

Idag började Ebba på fritids (skolan börjar om ett par veckor) och jag tror både hon och jag var nästintill lika förväntansfulla :)

Dagen verkar ha gått bra och när Moa och jag hämtade henne lekte hon med en annan tjej och ville inte låtsas om oss först. Efter typ 20 minuter och en del tjat lyckades vi få med oss henne men väl ute på skolgården började hon gråta och sa att hon inte ville gå hem. Det slutade med att jag fick bära henne gråtandes till bilen och när vi kom hem vägrade hon gå ut ur bilen och efter ett antal "dumma mamma" så lät jag henne sitta där. Till slut kom hon in i alla fall men då började hon gå bärsärkagång på allt hon såg i hallen och just nu ligger det skor överallt (vi är ju tre tjejer i familjen så vi har MÅNGA par skor...). Som jag skrev i förra inlägget så undrar jag hur "riktiga" tonåren blir om det ska vara så här jobbigt nu...

Men men, om man ska se det positivt så är det ju roligt att hon verkar trivas så bra på fritids. Då behöver vi ju inte ha så dåligt samvete sen när vi börjar jobba och dagarna blir långa för henne där :)

Kommentarer

Norpan sa…
Vad snabbt det har gått! Tycker nyss hon var liten :) Men vad roligt att hon verkar trivas och har hittat kompisar redan. Då känns det ju lite bättre när man lämnar iväg dem. Har inte fått tag på den där personen ännu i Bastmora. Men blir väl till att fortsätta att försöka. Annars får vi väl ta på nåt annat ställe. KRAMAR och ha det så gott!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar