Ont det gör ont

Var på ridkurs igår och det gick så himla illa med allt. Fick skäll hela tiden (kändes det som) för att jag inte drev på hästen ordentligt, för att tårna inte var i stigbyglarna, för att jag inte höll ner tyglarna, för att jag slarvade etc etc. Som vanligt hade jag även problem med att få hästen att lyda mig och framför allt med att få upp den i galopp. Men när jag till sist verkligen fick in flytet och galopperade på för fullt och kände mig som värsta Zeb Machahan så sprang så klart hästskrället för nära väggen att jag fastnade med foten och vred till så både fot och knä fick sig en smäll. Fan. Det gjorde lite ont men sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Nu tänker jag desto mer på det för nu gör det skitont och jag får halta mig fram. Måtte det bli bra under dagen när jag får röra på mig för jag MÅSTE ut och springa av mig ikväll... Hörs det hur synd jag tycker om mig..? ;)

Nu har jag ätit klart min frukost här vid datorn och det är dags att ta nya tag och snart bege sig till skola, dagis och jobb. Ha en bra dag ni som läser detta!

Kommentarer

Janne sa…
Nä Lotta man ska vila om man har ont annars så kan det lätt bli värre och då tvingas du ta ett längre uppehåll.

Hästar är bäst i frysen :)
Lotta sa…
Men stackars lilla stora Lotta:( Tänkte att nu när vi inte ses varje dag så måste jag läsa din blogg.
Hoppas benet blir bättre snart. Annars kanske det vore bra att göra som föregående talare rekommenderar, vila:)
Saknar er alla.

Kram lill-Lotta

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar