Kalashelg

Nyfödd liten Moa 2007 bredvid storasyrran. Känns overkligt att hon har varit så liten och att hon nu är 4 år...
Kände mig mer eller mindre bortglömd hela födelsedagen men när jag kom hem från jobbet väntade detta på  mig på vardagsrumsbordet. Blev så rörd att jag började gråta...
Fredag kväll precis innan 12(?) glada brudar fyllde rummet.
Smarriga smörgåstårtor levererade ända från Gusum/Söderköping.

Puh, vilken helg! Är helt slut och borde väl egentligen sova nu... I år lyckades jag fylla år på en fredag så jag passade på att ordna en liten tjejfest vilken blev mycket lyckad (tack tjejer!). Det brukar ju vara som roligast innan man går ut och denna kväll var tyvärr inget undantag för det var verkligen beige musik på Le Grande och även om jag var otroligt danssugen så tar det emot att svänga sina lurviga till Kung i baren, Om du vill bli min fru eller söndermixade technolåtar. Vi gick mest fram och tillbaka mellan dansgolven i hopp om att det skulle bli bättre musik på åtminstone nåt av ställena nån gång, men icke.

Lyckades även tappa bort garderobsbrickan för första gången i mitt liv (tror jag) och fick vänta till alla andra hade hämtat ut sina jackor innan garderobspersonalen kunde leta efter min jacka. (Kändes sådär att sitta och vänta medan desperata och slemmiga "fem-i-två-raggare" vinglade fram till oss och trodde att vi satt där och väntade på just dem... Tack Cattis för att du väntade med mig.) När klockan närmade sig tre och det bara var några fyllon kvar, varav någon hade snott tre flaskor sprit från baren (vilka puckon det finns...) så visade det sig att någon hade hittat min bricka och med gott samvete hade hämtat ut jackan och gått därifrån med den... På min födelsedag och allt, tack så j-a mycket! Grrr...

Idag har 3/4 av familjen CC blivit firade av släkt och vänner. "Vuxenkalas" på förmiddagen och barnkalas på eftermiddagen. November är för oss en riktig kalasmånad. Moa fyllde ju fyra igår och på onsdag fyller Jörgen 34. Uj uj, vad tiden går... Tyckte det var nyss som Ebba fyllde fyra...

Tror det var barnkalaset som tog knäcken på en och som gör att jag ser i kors nu; 18 sockerkickshöga ungar är mer vilda än tama kan jag säga... Mmm, ja jag vet... 18 st är MÅNGA barn på ett kalas men så går det när man är som mig och har svårt att veta vilka man ska bjuda och inte. Vill ju inte göra nån ledsen liksom... Får väl försöka bli lite tuffare till nästa år...

God natt!

Kommentarer

Emelie sa…
Oj oj vilken helg! Fullt ös - medvetslös! ;) Och din jacka, på din födelsedag. :(

Nu önskar jag dig en riktigt skön vecka och hoppas att du "piggnar" till efter helgens eskapader.

stor kram Emelie

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar