Äventyr på egen hand

Från att ha haft värsta resfebern i flera dagar är det nu äntligen dags för min "lilla" Dubai-tripp. För er som känner mig väl vet ni ju att jag brukar ha en viss förmåga att råka ut för både det ena och andra (drogad/rånad, brutna armar, tramp på giftiga fiskar etc) så jag vet att framför allt min kära mamma är lite orolig nu när jag ska ut och resa på egen hand.

Dagen började heller inte så bra: resväskan gick sönder precis när jag skulle åka hemifrån så jag fick packa om allt i en annan väska och när jag sedan kom fram till Västerås (tog buss därifrån till Arlanda) så gick kopplingen sönder och jag kunde knappt växla och så luktade det skumt om bilen. Lyckades i alla fall parkera men då fick jag inte ur växeln alls så det var nog verkligen i sista sekunden som jag kom fram...

Men nu är jag i alla fall framme på Arlanda och det är fruktansvärt tråkigt att inte ha nåt resesällskap med sig så jag försöker fördriva tiden med att blogga/surfa :) Planet lyfter 15.20 så om inget mer händer borde jag vara framme i Dubai strax före ett inatt, lokal tid.

På återseende :)

Kommentarer

Norpan sa…
Vilken himla otur du har! Men är säkert på att resterande resa kommer att bli toppen! Gud så härligt att få komma iväg till solen och värmen! Njut så mycket du kan och ha en toppenkul kväll på festen i din fina klänning :) Hoppas få se lite bilder sen! Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar