Overkliga dagar i Dubai

Svisch sa det så var jag hemma igen. De få dagarna i Dubai var precis det - för få. Jag hann dock ändå med att se en hel del i detta Disneyland för vuxna. Men det går inte att beskriva Dubai på ett rättvist sätt, man måste uppleva det för det är verkligen lyx i överflöd och allt känns både bisarrt och häftigt på samma gång.

Det gick bra att resa helt på egen hand men det kändes lite konstigt att t ex fördriva tiden ensam på flygplatsen. Tur det finns taxfree-butiker ;)

Även julmiddagen på Burj Al Arab gick bra och var både rolig och trevlig, trots att jag inte är världens bästa minglare direkt. Både klänning och skor satt som en smäck och jag kände mig riktigt fin. Linda, som jag var där och hälsade på, höll i denna stora fina middag för drygt 190 pers (medlemmar i Swedish Business Council) och det gjorde hon galant. Är så stolt över henne!

Vi hade riktigt mysiga dagar, Linda och jag, med mycket tjejsnack, god mat/dryck samt slappande på stranden/vid poolen. Vi hann även med ett besök på ett stort köpcentrum där det bl a fanns en skidbacke...

Nedan följer lite blandade bilder i lite konstig ordning.











Kommentarer

Norpan sa…
Verkar vara ett fantastiskt ställe det där! Häftigt! O vad fin du var i din klänning och skor! Riktig pingla!:) Kul att få se bilder. Riktigt jetsetställe! Kram!
Sonia sa…
Underbara bilder (och my good, du har magrutor ju - nice!!!, du ser ut att ha haft det toppen och det är du värd!!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar