Vänner

Äkta män, sambosar, killar etc i all ära (om man har en) men det finns inget som slår en riktig vän (även om nu ens livskamrat också kan vara en sådan såklart). Det finns nåt gammalt talesätt som säger "En äkta vän är en som vet allt om dig men ändå tycker om dig" och det är så klokt sagt och så sant.

Jag har flera såna vänner och tre av dem träffar jag varannan vecka då vi har våra sk "kortspelskvällar" som jag säkert har skrivit om förut. De här kvällarna är bland de bästa jag vet för oavsett hur låg man känner sig så är det omöjligt att fortsätta deppa när man är med dem. Vi avhandlar det ena suspekta ämnet efter det andra och vi skrattar så vi kiknar samtidigt som vi pratar så mycket att vi hela tiden glömmer bort vems tur det är att spela. Ikväll var inget undantag och jag känner att jag nästan har lite träningsvärk i skrattmusklerna :)

Tack alla fina vänner för att ni finns!

Kommentarer

Norpan sa…
Vad härligt! Finns inget som kan pigga upp så mycket som goa vänner och att få skratta riktigt mycket. Och så brukar det ju ofta vara när man är med vänner man trivs med!

Kul att ni lyckats hålla i era kortkvällar! Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter