Jag, Petter och Krokodiljägarn

Läste precis på Aftonbladet om att Petter också har fått den stora äran att möta (trampa på) en stingrocka och jag känner så väl igen mig i det han berättar, det var en djävulsk smärta. Tänker även på stackars "Krokodiljägarn" Steve Irwin som det gick sämre för... Han dog efter att ha fått stingrockegift insprutat rakt i hjärtat... fy...

Här är min berättelse som jag skrev i vår resedagbok när jag råkade ut för det 2007:

"Vi hade bokat boende två nätter i en bungalow (stället hette New Bungalow) på den lilla ön Koh Jum som låg direkt på stranden och hade packat upp lite som hastigast när vi sedan gick ner till vattnet för att bada. Plötsligt kände jag något vasst som högg till i foten och första tanken var att det måste ha varit en jättestor krabbklo. (Varför råkar jag alltid ut för allt sånt här?). Det gjorde skitont rent ut sagt och smärtan blev bara värre och värre och spred sig snart upp i benet. Flera av de kvinnliga anställda på resorten kom och hjälpte oss och en skjutsade mig på moppe till en läkare. Jörgen fick låna en moppe och följde efter. De thailändska kvinnorna samt en dansk tvåbarnsfamilj tog hand om Ebba under tiden.

Läkaren trodde det var en tailfish, en slags rocka tror jag, som hade sprutat in gift i foten och gav mig tre sprutor som var bra "mot allt" samt fyra olika tabletter varav en sort var mot "a lot of pain". En av sprutorna satte hon i såret och det gjorde så himla ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det gjorde faktiskt ondare än att föda barn... (Jörgen sa att jag lät/skrek mer än när Ebba föddes). På kvällen, när jag tryckt i mig tabletterna, avtog smärtan och sedan har jag konstigt nog inte haft något mer ont i foten. Som om jag inte redan hade haft världens otur så blev jag magsjuk dagen efter också och blev sängliggande bara för det... Nu mår jag bra i allafall men området runt sticket är fortfarande halvt bedövat men det blir väl säkert som det ska såsmåningom."

Kommentarer

Sonia sa…
Ja du ett minne för livet helt klart!
Och resan i sig var också ett minne för livet, ljuva minnen.. speciellt det där att missa valhajen.. grmf!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter