Deppdag som gick över till måbradag

Vad glad jag blir av snälla människor. Idag kraschade Ebba med cykeln i en nedförsbacke när vi var ute och cyklade. Hon hade hög fart och det var bara ett under att hon kom undan med några få och små skrapsår på händerna. Det såg riktigt otäckt ut och precis när det hände passerade en bil ute på vägen (vi var på cykelbanan) som snabbt vände och körde tillbaka. Den kvinnliga föraren frågade oroligt oss hur det gick och om vi ville ha skjuts hem (men vi var nästan hemma så det behövdes inte). Sånt värmer och gör mig glad. Tack snälla du, vem du nu var!

Bortsett från den incidenten har det varit en helt okej skön söndag. Den började dock inget vidare då jag vaknade på helt fel sida. Det är väl så för de flesta av oss antar jag, att en del dagar är både bättre och sämre än andra, och idag kändes allt bara så himla meningslöst och det kändes som jag aldrig kommer bli lycklig igen (vilket jag såklart vet att jag kommer bli, men inte vilket år...).

Men med mycket kärlek från mina tjejer, smarrigt chokladbollsfika ute i naturen hos får (plus söta små lamm) och hästar samt studsmattehoppande vändes dagen till att bli ganska bra trots allt och nu har jag gått från ett till typ fem i alla fall på den tiogradiga må-bra-skalan. :)

Kommentarer

Norpan sa…
Härligt att dagen vände och blev till något bättre ändå. Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft! Myspys! Livet har sina goda stunder även om man inte är på topp alltid. Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar