Det närmar sig...

Snart är det lördag den 16 juni då det är dags för Å-varvet och den sk kvartsmaran.

Stortån har repat sig ganska bra tycker jag och den fixade t o m lite danssteg i lördags. Försökte även trycka ner den ihop med de övriga fyra tåkompisarna i ett par nya pumps kvällen innan, men se, det gillade den inte. Då svullnade den upp lite igen och började pulsera lite tjurigt så det blev till att parta i de utgådda tygskorna istället.

Jag hoppas dock att om den bara får ytterligare några dagars vila kanske det går vägen på lördag trots allt. Men nu börjar jag noja mig för flåset. Har ju inte kunnat springa på ett tag och trots att jag har cyklat lite grann så är ju inte det samma sak. Sträckan är inte lång för de som är vana löpare men för mig, som aldrig har sprungit utan stopp så här långt, känns det nästan som jag ska springa ett maratonlopp och jag känner mig både pirrig och nervös. Jag vill verkligen klara detta utan att börja gå...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter