En "jaha-det-var-den-dagen-dag"


Bild jag fick från Jörgen när Moa var glad igen. Lite frukost samt att få följa
med sin pappa till Blodcentralen var tydligen allt som behövdes.

Roligare måndagsmorgnar kan man ju ha... Moa var hysterisk i morse (dock väldigt trött och utan frukost i magen) och ville inte låta mig åka till jobbet trots att jag tröstade henne med de otillräckliga orden "vi ses ju snart"("snart" kan ju betyda både tre timmar och tre månader i en 4 1/2-årings värld). "Jag vill att du ska vara här alla dagar" grät hon. Ja, vad svarar man på det när man inte har några bra svar att ge? Att man önskar att livet vore enklare än vad det är? Det slutade med att jag fick gråta en skvätt i bilen på väg till jobbet. Tur det finns vattenfast mascara och solisar...


Dyksugen. Nu är det en månad sen jag dök sist så jag vill verkligen dyka på lördag.

Efter jobbet var jag in till EDC och fyllde på min dykflaska med luft. Skulle även boka in mig till lördagens utfärd till Kvinnersta kalkbrott, men jag måste nog avvakta några dagar i hopp om att min envisa hosta börjar ge med sig. Med tanke på hostan har jag heller inte kunnat springa något så nu är jag riktigt less på att låta som en rökare i målbrottet :(


Nu måste jag bara sola lite så jag inte flyter ihop med de vita ränderna när det blir dags att visa sig på stranden...

Avslutade eftermiddagen och kvällen med att strosa runt på Tuna Park där jag gick igenom varenda affär i princip i letandet efter en fin bikini. Mötte av en slump Jörgen och Ebba som var där för att köpa inlines till Ebba så vi åt middag ihop, var riktigt mysigt. (Moa var hemma hos en kompis). När jag hade sagt adjö till dem hittade jag till slut en bikini som jag fastnade för inne på JC. Nu är det bara att vänta på att sommarvärmen ska infinna sig men det gör den säkert nästa vecka när jag har semester, eller vad tror ni? :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter