Ett steg närmare

Om tre månader är det dags för min efterlängtade dykresa till Röda havet. Jag har och har haft lite grejer att bocka av innan dess, bl a att lära mig dyka med syreberikad luft, sk Nitrox, samt att dyka lite här hemma och den här veckan kommer jag ägna mig lite smått åt den listan.

Nu ikväll gick jag EANx-kursen hos Pia och EDC och på onsdag ska jag följa med dem på en utfärd till Magsjön. Inte så spännande med Magsjön kanske men ändå. Ev följer jag med dem till Kolsva fältspatsgruva på söndag också men har inte bestämt mig än. Det verkar vara väääldigt kallt i vattnet där (var tydligen bara 5 grader på 23 meter nu i helgen) och eftersom jag inte har lust (och dessutom tänkte spara lite pengar) att hyra torrdräkt så är jag rädd att jag kommer frysa för mycket i min våtdräkt, men vi får se hur det blir.

Känns i alla fall bra att ha något att fokusera på och kursen ikväll gav mig mersmak att lära mig mer (även om  jag var väldigt trött i huvudet och knappt fattade vad frågorna på provet handlade om, är ju inte van att sitta i "skolbänken"). Blir därför lite sugen på att gå kursen som Rescue diver och som man även kan ha nytta av på land.

Märks det att jag är otroligt dyksugen just nu? :)

Bilden är från Filippinerna 2004 och här dök vi bl a på stora fartyg från andra världskriget, det var häftigt - och lite läskigt.

Jag, Sonia och Janne vid Kvinnersta kalkbrott. Förhoppningsvis blir det dykning med dem någon dag i sommar bara vi hittar tiden... 

Kommentarer

Norpan sa…
Du kommer nog få jätteskoj på den där resan och lära känna mycket nya och förhoppningsvis trevliga människor. Ni har ju något gemensamt :) Måste kännas jättespännande! :)

Kramar!
Lotta sa…
Ja, det ska verkligen bli jätteroligt men jag kommer nog vara skitnervös precis innan :). Kram på dig
Larre sa…
Kan lova att du får varmt och skönt och dessutom ska dykningen vara bland den bästa i världen. Jag har ju bara snorklat,men blev riktigt imponerad av sikten redan då.
Araberna kan dock vara ganska påflugna och tjatiga,men jag antar att du är ganska van sen tidigare resor.
Önskar en trevlig resa från Norrköpingsfolket. ;)
Lotta sa…
Tack Larre och Nettan! Vi kommer dock åka direkt ut till båten från flygplatsen och sen stanna där hela veckan, så jag kommer inte se något annat av Egypten än det som finns under ytan. Men hammarhajar kanske kan vara påflugna de med, jag vet inte ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter